12 mars 2009

Återupplivning

Jag har insett att den här bloggen blir läst ibland även om jag inte skrivit på flera år. Vi kan tacka Google för det eftersom diverse bokbloggningar är populära och dyker upp på träfflistan. Jag har under några månader sneglat på mina bokhögar och tänkt tillbaka på hur givande det var att blogga tankar kring det lästa - och att kunna gå tillbaka till det senare. Nu har jag kraftsamlat mentalt och är tillbaka på banan.

Uppdateringar i livet som kan påverka inriktningen (vilken fortfarande kommer ramla inom kategorin personlig men inte privat):
- Jag har hunnit plugga 30 poäng i litteraturvetenskap och läser nu ABM-masterprogrammet i Lund. Det är ett fancy sätt att säga att jag kommer bli bibliotekarie om ungefär ett år. Det är antagligen något av ett tjänstefel att inte blogga och ha koll på Web 2.0 så jag får se till att inte bara skriva utan också pimpa upp bloggen...
- Jag är numera terrier-ägare, så jag kan inte lova att låta bli hundrelaterade postningar.