18 april 2007

Böcker som inhandlades på semestern

Jag tillbringade mycket tid vandrande i bokhandlar under USA-resan. Tyvärr blev det bara stora kedjor, men ack så underbart även det var. Älskar konceptet kafé inne i bokhandeln och det faktum att studenter parkerar sig på golvet någonstans bland hyllmetrarna och småpratar och bläddrar i bokhögar. Dessutom kan jag inte annat än smälta när öppettiderna är till 23 alla dagar (såklart inte generellt, men inte ovanligt heller). För att göra en lång historia kort blev det Barnes & Noble, Borders m.fl. för hela slanten, samt en önskan att flytta till det underbara boklandet...

Jag måste dock lägga band på mig, så för det mesta bläddrade jag. Men några intressanta titlar + lite science fiction p.g.a. att priset var oslagbart fick äran att följa med mig hem:

Deanne Blanton och Lauren M. Cook: They fought like demons. Women soldiers in the civil war. (Kvinnor och krig är ett av mina specialintressen)
Helen Keller: The story of my life (måste ju gå till källorna för underbara thanksgiving-avsnittet av South Park)
Larry Niven: Ringworld (på tiden att jag läste den)
Neal Stephenson: Cryptonomicon
Neil Gaiman: American Gods (en av mina favoritförfattare)
Octavia E. Butler: Wild Seed (till samlingen av feministisk science fiction)
Todd Pruzan: The clumsiest people in Europe, or Mrs. Mortimers bad-tempered guide to the victorian world (en reseskildring skriven på 1800-talet av världens mest sadistiska barnboksförfattare mrs Favell Lee Mortimer)

Andra bloggar om: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Wow vad mycket böcker!

AMerikanska boklåder är underbara. Lov'em!

1:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home