16 mars 2007

Svaret på den svåra frågan är naturligtvis Apulanta

En vanlig fråga som slängs ut i smalltalkträsket är favoritmusik. Då brukar jag passa, för ingen kan ändå relatera till vad jag gillar. Är inget musikfreak - men äger en massa Apulanta och manilyssnar. Men alltför finländskt för att betyda något för snälla svenskar som vill veta mer om mig.

Kärlek...

... alltsedan denna (Silti Onnellinen)...


... via en verklig favorit (Viivakoodit)...


... till en av de nyaste (Koneeseen Kadonnut) (och tyvärr en av dessa "vacker tjej springer i långklänning och vi har angst"-videona bandet verkar gilla, men whatthehell, de kommer undan med vadsomhelst i min bok)


Andra bloggar om: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har aldrig kommit mig för att köpa eller lyssna på ngt av apulanta.
jag har chansat på rätt många skiv-köp när jag hälsat på i finland, och ingen har gjort mitt musikhjärta lyckligare än leevi & the leavings.

8:29 em  
Blogger MiA said...

Skulle rekommendera albumet Heinola 10 som Apulantafynd.

Har inte riktigt tillräckligt finsk musiksmak för att ha Leevi & the Leavings i min CD-hylla.

8:57 em  
Anonymous Anonym said...

Känner igen mig. Folk jag träffar kan inte alls relatera till Apulanta, dom är mitt favoritband, inget slår dom. Men jag tycker det är rätt grymt att ingen vet vilka dom är. :D

Favoritskivan: Kiila! <3 <3 Ett måste i CD-hyllan!

8:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home