26 mars 2007

Miss i researchen...

Nar jag packade min vaska infor resan hade jag en vaderuppgift att det ar ungefar 10-15 grader i Memphis. Nar vi landade visade det sig att det var 28 grader varmt. En liten miss i planeringen alltsa. Jag tackar min lyckliga stjarna for att jag packade mest t-shirts och linnen samt att det sista som hamnade i vaskan, halvt i misstag, var en jeanskjol.

Imorgon blir det National Civil Rights Museum belaget i motellet Dr. Martin Luther King, Jr. blev skjuten utanfor. Hoppas aven fa tid over for att promenera i den aldre delen av staden fylld av 1800-tals villor och kanske leta upp nagra avsides bokhandlar. Mitt resesallskap (that would be Gollum, hans foraldrar och bror... jag ar en stadgad kvinna) ar inne pa att besoka Sun Records, men for mig racker det med Graceland pa musikfronten. Maste ladda batterierna infor Nashville. Vi far se hur fohandlingarna om att ga pa egen hand gar. Min position ar dock stark - det ar min fodelsedag. Har tjuvfirat innan eftersom presenter delades ut i Sverige innan avfard. Fick en iPod som har varit i flitig anvandning... Jag har ju varit skeptisk till uppfinningen men totalt kapitulerat nu efter att ha insett att det ar en manick som spelar bara favoritmusik hela tiden. Maste bekanna att jag gick omkring pa Graceland med Apulanta i horlurarna de sista timmarna nar min grans for Elvislatar passerades.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hey!
Skickar ett blogg-grattis också. Misstänker att din svenska mobil inte tacklar USA så bra... och dessutom är jag rädd för att mina sms blir avlyssnade. Bomb bomb.

Hur som hellst, grattis :)
Kram

7:49 em  
Blogger Andreas Ericson said...

Grattis på födelsedagen Mia!!!

2:16 em  
Anonymous Anonym said...

GRATTIS på födelsedagen.

Så kul att läsa om allt ni hittar på :-)

12:29 em  
Blogger Andreas Ericson said...

Hey, du reser min drömresa - sätt igång och skriv om den!

3:42 em  
Blogger MiA said...

Tackar till alla for fodelsedagsgratulationerna. Och forlat Andreas och alla andra som vantat pa reseskildring, skall foroska battra mig nu nar vi antligen ar pa ett stalle som har ordentligrt och gratis internet igen.

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home