25 februari 2007

Helgens hyperventilation...

... orsakades av att Gollums mamma shoppat babykläder att "ge bort" (mottagare inte definierad, de låg i en påse med grejer vi "kunde vara intresserade av" och ingen alternativ mottagare presenterades när hon fick frågan vem de var tänkta åt).

Gollum meddelade mig detta när jag fortfarande var aningen berusad/sömnig på söndagsmorgonen och mitt svar var mmm... sött... tultisar... I bilen på söndagseftermiddagen presenterade han fakta igen för en nykter men aningen bakfull version av mig vilket resulterade i att jag hyperventilerade ungefär fram till Kungsbacka.

När jag ändå bloggar mer privatliv än jag brukar:
Helt underbar partykväll i Göteborg, det var för länge sedan sist. Middag på Texas Longhorn (Linnégatan), perfekt opretentiöst och vänligt på helt lagom nivå (m.a.o. faller stället inte i överkäcka "goa gubbar" fällan) följdes av norsk hemmafest i mina gamla kvarter med ännu äldre vänner. Miljöombyte en sista gång till alltid lika stabila Sticky Fingers. Goda vänner, lagom fyllenivå, sjysst musik samt märkliga nya bekantskaper var riktigt riktigt underhållande.