02 november 2006

Why dogs hate halloween


Jag fick ett mail med titeln "Why dogs hate halloween" - det är inte svårt att gissa att det handlade om folk som klär ut sina stackars hundar i fåniga kostymer. Jag har länge varit enig med Jay Leno om att utklädda vovvar är något av det mest irriterande som finns. Men det var innan jag insåg att man kan klä ut det lilla livet till Yoda. Now we're talking! Nu behöver jag bara skaffa en hund och en yodakostym. Och såklart tillverka ett ljussvärd, eftersom det helt tydligt saknas från outfiten. Jag blir såklart tvungen att lära hunden att bära ljussvärdet i munnen, men det är ett senare bekymmer.

Släng er i väggen modebloggare, nördighet is the new black!

Andra bloggar om: , , , ,

2 Comments:

Blogger Norpan said...

Tack för leendet på mina läppar tackvare läsningen (och inte minst bilden) på bloggen idag. :-D

Helt övertygad om att nördighet bör uppmuntras - det är genuint och trovärdigt.

4:11 em  
Blogger MiA said...

Japp, tror det är del av jobbet för att återinföra snällismen. Valberedningar, rekryterare och annat löst folk bör ta hänsyn till nördfaktorn i högre grad. För Sveriges och hela mänsklighetens skull.

8:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home