02 november 2006

Som fisken i vattnet

"Fisken i havet slut 2048" skriver Sydsvenskan.

Hmm... 2048 är jag 69 år gammal. Inte för gammal att bada i havet med andra ord. Då har vi en date - det är jag och du havet. De skrämmande fiskarna som står emellan oss för tillfället kommer inte att vara ett problem längre.

Vi ses!

Eller förresten. Jag är inte en egoistisk och ond människa (hur mycket jag än försöker). Gå in här istället och läs på hur du som konsument kan verka för hållbar utveckling i fiskerinäringen.

Uppdatering: Johan Ingerö tänker mer storpolitisk och ideologiskt här. Intressant debattinlägg som väcker eftertanke. Jag är inte tillräckligt marknadsliberal för att direkt tycka det är vägen att gå, men icke desto mindre är det bra att även andra än miljöpartister lanserar idéer.

Andra bloggar om: , ,