07 november 2006

Ett rymdäventyr

Så äntligen skall Christer Fuglesang få hålla upp en frisbee i rymden. SvD avslutar:
Christer Fuglesang har väntat länge på drömresa. Redan 1995 var det tänkt att han skulle åka ut i rymden, men oturen har förföljt honom i över ett decennium.
Bör man verkligen sätta en man som varit otursförföljd i ett decennium på en rymdfärja?

Är det förresten någon som kommer ihåg dokusåpan Astronauterna? Även om jag då var extremkonsument av TV kan jag inte minnas att jag orkade hänga med till slutet. Men jag älskade ironin i att Fuglesang år efter år gick och väntade (otursförföljd) på att bli första svensk i rymden - och plötsligt kommer en dokusåpa modell sämre och säger nehepp, det blir vår vinnare istället. Jag har inte hört att den utlovade rymdfärden blivit av, så Fuglesang kan kanske andas ut. (Dock är ett nedläggande av garden inte att rekommendera för någon som varit otursförföljd i ett decennium.)

Well, om olyckan trots allt varit framme har Fuglesang alltid det där frisbeerekordet att falla tillbaka på.

Andra bloggar om: , , , , ,