28 september 2006

Malmötips: TV-spel

Missa inte TV-spel huset på Djäknegatan 4 i Malmö om du är spelnörd. Här hittar man riktigt billiga begagnade spel till diverse konsoler + PC, men såklart även helt nya grejer. Det som får affären att sticka ut är att det är ordning i hyllorna även när det kommer till begagnat och en helt outstanding betjäning. Personalen är verkligt trevlig på ett genuint sätt, insatt och ger riktigt bra köptips i linje med det spelintresse man har. Blir alltid lika glad av ett besök.

En guldstjärna för att de har handskrivna kvitton, känns gulligt retro.

Fyndade en riktig klassiker där igår: "Sam and Max. Hit the road." till PC. Fick gräva fram min gamla laptop - för en gångs skull ett spel som gör min dator för ny, inte föråldrad. Tur man är så jäkla gammal att man vet vad DOS är och hur det funkar ;). Fick till och med igång spelet, men tyvärr inte med ljud. Det var Lucas Arts adventure spel som det här som fick mig att bli spelfrälst på allvar. (Ja och såklart alla de roliga Commodore 64 grejerna jag och brorsan spelade. Oj vad länge man satt där med alla kassettband som skulle laddas... och vem kan glömma den lilla skruvmejseln man använde för att finjustera och få laddningen att funka... Ah, nostalgi.)

Andra bloggar om: , , , , ,

2 Comments:

Blogger Hanna said...

Åh, vad jag blir nostalgisk när jag läser detta. Måste hem och spela de gamla 64-spel vi laddat hem på datorn. "Plocka äpplen" var min favorit. Den heter egentlgien BombJack, men jag tyckte att bomberna såg ut som äpplen när jag var 7...

12:54 em  
Blogger MiA said...

Det spel vi spelade allra mest var Bubble Bobble. Har laddat ner det och även köpt en version till PC... men det blir aldrig samma sak.

Plocka äpplen låter mycket mer sympatiskt :).

1:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home