05 september 2006

Det blåser, oj vad det blåser!

Ingen kan ha undgått att det blåser orkanvindar omkring folkpartiet just nu. Samtidigt får man hoppas att luften inte går ur alla dessa gräsrotskampanjare som jobbat och jobbar hårt ute i valstugorna, med flygblad i högsta hugg. Jag tillhör dem som varit besviken på att de viktiga socialliberala frågorna och politiken inte lyfts utan man söker utspel på områden media springer mer på. Men de frågorna finns trots allt kvar och det finns gräsrötter som brinner för dem. De är personer som får mitt kryss. Samma gäller fortfarande. Jag har aldrig haft en tanke att rösta på partiledningen eller någon av dem som glömt bort liberalismen och idealismen i ett engagemang.

Därför påverkar inte skandalen min röst.

Nyheter som hamnar i medieskugga beroende på spioner och fotbollsproffs, men såklart måste lyftas:

Att Krokodiljägaren inte är med oss längre. Jag har sagt det tidigare och säger det igen: Fiskar är farliga och bör undvikas!
Att James Bond i nästa film skall get it on med en man. Äntligen lite förnyelse och utveckling. Tummen upp för bi-Bond! (Detta enligt Expressen, hittar det ej i nätversionen.)

Andra bloggar om: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fast det med Bond verkar ju handlat om vad skådespelaren gjorde i en annan film.

6:13 em  
Blogger MiA said...

Damn, jag som blev så förväntansfull!

7:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home