15 augusti 2006

Men nu får det väl ändå räcka!

Vad är det här? Hela Alliansen är nu för vårdnadsbidrag. Jag skulle inte gråta om man inte enades kring familjepolitiken. (kd) är och förblir unkna och skrämmande på området. Varför skall (fp) nu vika sig på det område de varit helt trovärdiga på?

OK att man tycker att en boklista är värd att lyfta som fråga. (Det är inte främlingsfientligt - men det är banne mig inte liberalt heller.) Eller att man skickar upp testballong efter testballong. T.o.m. som kärnkraftsmotståndare känner jag ändå att (fp) kan få min röst. För det är ju jämställdheten, EU och skolan som avgör mest för mig personligen. I den ordningen. Skall vi börja nagga även jämställdheten nu när valet närmar sig?!

Say it ain't so.

Andra bloggar om: , , ,

2 Comments:

Blogger Norpan said...

Håller fullständigt med dig om boklistan. Tyvärr om ballongerna också. Kommentar överflödig om vårnadsbidraget...

Säkert olagligt för kandidater att säga att svensk politik kan kännas lite för repetetiv, privilegierad och provinsiell ibland.

1:13 fm  
Blogger MiA said...

Och det är skälet till att jag skulle rösta på dig om jag fick...

5:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home