28 juli 2006

Skåningar - tacka mig för regnet!

Jag hade värsta spindelslakten imorse, lägenheten hade uppenbarligen tagits över av blodtörstiga mördarspindlar i mängder.

Sedan kom regnet, äntligen. Enligt snälla meteorologen precis över Malmö med omnejd. Det kan inte vara ett sammanträffande! Jag kontrollerar alltså numera vädret. Har t.ex. inte dräpt en enda spindel under eftermiddagen och nu börjar solen titta fram igen.

Men det var inte jag som stod bakom nyckelpigsinvasionen. (But God I wish I was! Det skulle vara något att plita ner i CV:n.)

2 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Ja, jag har inte dödat en enda spindel och här i sydöstra Skåne är det inte längre fråga om vanliga årstider, nu är det tydligen regnperioden som har kommit ....

8:50 fm  
Blogger MiA said...

Måste bero på att jag var ute på Österlen och jobbade igår ;). Var verkligen eländigt väder, var glad att det inte var jag som körde.

2:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home