14 juli 2006

Om att reclaima

Förra veckan diskuterade jag med min söta hippieväninna om reclaimrörelsen och försökte förklara varför jag är (minst sagt) skeptisk. Råkade hitta en bloggreflektion som uttryckte det hela otroligt fyndigt och roligt:

Back in town, it was just as windy and raw, and there had been a big gathering of kids just outside our apartment on Odenplan, a group called Reclaim the City. I'm not altogether sure who they want to take it back from and who they then want to give it to, but they are supposedly against motor traffic, violence, racism and other bad things, but also apparently believe that windows need to be smashed in order to redistribute sporting goods to needy athletes.


Så skriver Francis Strand på sin mycket läsvärda blogg How to learn Swedish in 1000 difficult lessons.

2 Comments:

Blogger Anders said...

Klockrent, för att reclaima ett slitet uttryck.
Gillar din blogg, förresten!

12:07 em  
Blogger MiA said...

Tackar tackar!

Min väninna fick mig att börja lägga märke till gatukonst, tycker det på ett mycket trevligare sätt "reclaimar".

9:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home