23 juni 2006

Tanttest, precis vad jag behöver!

Via Faster Olga hittade jag listan nedan, ursprungligen från tidningen Tove.

10 tecken på att du håller på att bli tant:

1. Du tycker att allt med katter på är fint.
(Nej! Ondskefulla djur med dolda vapen. Vilket i och för sig är ett charmigt drag när jag tänker på det. Men det är väl snarare ett tecken på att jag borde aspirera på platsen som ondskefull världshärskare.)

2. Du tycker inte om solsken i köket för då märks det att du inte tvättat fönster.
(Helt sant! Men våra fönster är riktigt riktigt smutsiga.)

3. Du håller tidningen en halv meter framför dig för att kunna läsa.
(Nej, inte än. Men jag har glasögon...)

4. Du återanvänder plastpåsar.
(Ja, jag erkänner. Men inte brödpåsar (än) - vilket nog får ses som det allra tydligaste tecknet.)

5. Du har alltid ett paket näsdukar i handväskan, utifallatt.
(Ja! Men näsdukar är bra att ha! Varför stå där utan när det är så lätt att ta med sig?)

6. Dina favoritägodelar är dina nya gå-stavar.
(Nej... men jag har hört att det är mycket bra motion... och bra för ryggen. Jag borde kanske börja... istället för vattengympan.)

7. Du kollar kvittot innan du börjar packa ner dina varor i den medhavda kassen.
(Ja! Men en gång tog de betalt för pistagenötter istället för vitkål. Det är en viss skillnad i kg-pris där... Eh... jag köper vitkål... det är inte tantigt alls :).)

8. Du tar med dig extraskor till festen så att du slipper gå hem i högklackat och få skavsår.
(Nej... men jag har i princip gett upp högklackat av det skälet. Men igår travade jag omkring i Helsingfors med alltfler skavsår för att jag ville ha på mina "trendiga" (dock klacklösa) skor.)

9. Du tycker inte om att vara onykter utan föredrar en lätt salongsberusning.
(Ja! Varför snorfylla när man kan balansera på 0,6 promillegränsen. Festmetoden, ni vet ;).)

10. Du köper praktiska och bekväma trosor och struntar fullkomligt i att de inte är sexiga.
(Hm, struntar och struntar. Men mina underkläder är praktiska och bekväma, våga vägra sting och spets!!)

Ja, nu har jag det här på svart och vitt. Tant. För det går inte att dra andra slutsatser. Nästan allt som inte stämmer är jag ändå sympatisk till. (Utom onda katter då såklart.) Och det var ett tillfälligt återfall med skorna igår, nu kommer det att dröja länge innan jag tar på mig något icke-gångvänligt...

2 Comments:

Blogger N said...

Onda små varelser är underbart underbara.
opps...min enda tantvarning...borde bli nån annan slags varning det där.

3:17 fm  
Blogger MiA said...

Ja, katter känns lite tveeggat, tror det kan finnas en lista på 10 tecken du är en häxa som tar upp just katter samt kanske svampplockning (främst flugsvamp) och förkärlek till pepparkaksbak.

Jag måste erkänna att nu medan jag är och besöker mina föräldrar sneglar jag alltmer mot den instruktionsvideo i stavgång som de har... Jag är sjuk, hjälp mig någon! :)

9:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home