16 juni 2006

Malmö är allt bra fint ändå...

När jag kom hem från en jobbresa (btw: måste man sitta och sammanställa enkäter och i skriva rapporter den här otroligt varma och soliga veckan är det inte heelt fel att göra det på en ö i Stockholm skärgård) igår hade det äntligen hänt: Mitt namn stod på porttelefonen och dörren. Så jag är placerad på Malmökartan jätteofficiellt nu.

Jag var ingen stor beundrare av staden först. Sedan hittade jag biblioteket och förlät allting; att missbrukare ger sig på en, att här inte finns science fiction bokhandeln och att staden inte är Göteborg. Nu är jag lite småkär i alltfler platser: Ribersborg med alla vovvar och den underbara utsikten... ja hela området kring Turning Torso (ah, denna fallossymbol - kompenserar Ilmar för något?). Pildammsparken råkade jag hitta närmast i misstag. Hur kunde jag missa den?! Det är som att bo i Göteborg och inte hitta Slottsskogen. Jag rodnar än!

Och Malmö Museer! Vilka välgjorda utställningar! Jag har fått se allt från Helene Schjerfbeck till Samurajer. Imorgon blir det äntligen "Normen skaver", om sexualitet på jobbet. Skall tillbringa hela dagen ute på stan med diverse äventyr och allmänt lösdriveri.

Så för att fira min sommarflirt har jag placerat min blogg i
Malmö
på bloggkartan.se.

4 Comments:

Blogger N said...

att flytta kanske vore en början...låter härligt med nya upptäckter!

12:32 fm  
Blogger MiA said...

Att flytta var jätteskrämmande. Men att bo kvar skulle sett i backspegeln ha varit ett av mina största misstag. Att stampa på stället suger, det gjorde mig bara tom inuti.

Och ingen kan ju stoppa mig om jag vill flytta tillbaka igen :).

2:50 fm  
Blogger Norpan said...

Mia, jag tror dig. Malmö verkar vara grejt. Jag är på väg att ge Göteborg en tredje chans. Antar att jag behöver göra en helhjärtad insats.

Hur fixar jag in mig på Göteborg på bloggkartan.se? Jag brukar inte vara datahandikappad, men detta greppar jag inte! Hilfe!

7:03 em  
Blogger MiA said...

Ja, det är klurigt och jag har inte annat än en grundläggande idé. Det är så att nyligen, knuff och bloggkartan hör ihop. Börja med att pinga nyligen (tror man måste göra det manuellt då man har blogger). Efter en tid blir din blogg då indexerad på knuff. (Kolla genom att söka på något lite mer obskyrt ord du haft med så ser du om din blogg kommer upp.) När den är det skriver du en post med en länksnutt som du hittar på bloggkartan under Göteborg. När den posten väl kommer på knuff borde din blogg hamna på bloggkartan. (Tror inte min kommit dit, så är inte 100 % på att det funkade. Men tror det dröjer lite också.)

Tycker du skall pinga längre politiska texter på intressant (eller vad den delen av sidan heter). Det finns alltså en del som är seriösare än nyligen.

8:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home