24 maj 2006

Tyst på bloggen

Shit vad jag har jobbat den här månaden. Det märks på bloggen, tomt tomt tomt var det här! Jobbandet har inneburit att jag flängt tvärs över Skåne ett antal gånger, såklart med kollektivtrafik.

Ett intressant fenomen här är biljettsystemet. Jag har varit osäker på hur det egentligen fungerar och ibland visat min biljett istället för att slänga i mitt söta rabattkort pånytt. Och utan undantag får jag då av busschauffören ett irriterat "Vad är det där" (ja, på breeed skånska då, men det kan jag inte härma ens i skrift). Ja, jag fattar, visa inte biljett, lägg i rabattkort. Men varför säga "Vad är det där" - det är ju helt solklart att det är en biljett, likadan som de antagligen skriver ut hundratals under dagen.

Nästa gång plockar jag fram en gul plasttomte (jag tycker fortfarande det är helt underbart roligt trots att det var ett kommersiellt jippo), så har de ett skäl att undra vad fan jag håller på med.