28 maj 2006

Migraine Boy

Jag är inte precis en solstråle. Jag tror att det är därför jag älskade Migraine Boy, en serie som man bl.a. kunde se på MTV någongång under 90-talet. Storyn är att Migraine Boy är sur och bitter samt har kronisk huvudvärk. Han har ett love-hate relationship med en liten irriterande kompis. (Ungen älskar (bokstavligen) honom, medan han hatar det lilla jobbiga krypet.) Min absoluta favorit:



Skaparen till denna geniala serie är Greg Fiering, som inte hoppat på bloggandet. Men på sin hemsida har han ett arkiv med Migraine Boys alla öden och äventyr.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej,

Jag skulle vilja skicka dig ett oredigerat förhandsexemplar av pseudonymen Tim Davys debutroman Amberville. Det är en skruvad, filosofisk gangsterhistoria som handlar om ondska. Utgivning 2 oktober på Albert Bonniers Förlag.

De kommande fyra delarna avhandlar godhet, frihet och öde.

Kontakta mig gärna med adressuppgifter så skickar jag ett exemplar.

Mvh,

Victoria, victoria@zebrasthlm.se

3:04 em  
Anonymous Anonym said...

hmm, där har jag missat nåt :)

8:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home