28 april 2006

De gula tomtarna

Malmö invaderades av 700 gula plasttomtar igår natt. Kommunen och förbipasserande städade upp så vid halv nio-tiden på morgonen var tomtarna borta. Och jag missade alltihop! Är så jäkla knäckt! Det var ju större än stora hundparaden! (Ett arrangemang av brukshundsklubben och Lions förra våren. Jag väntade i flera veckor och kunde inte prata om annat. Gollum menar att jag överreagerade lite och undrar om jag blev mycket besviken när det inte var chihuahuor på enhjulingar och jonglerande cockerspaniels... Ja, i verkligheten kanske det mest var en liten hundutställning och uppvisning mitt i stan. Men i mitt minne är det så mycket, mycket mer.)

Men på allvar, vaken och på stan innan halv nio?! Måste jag börja med det för att inte missa allt roligt? Får nöja mig med att läsa om bakgrunden till tomtarna och var de synts till här. Och hoppas på att jag någon gång i framtiden råkar få se en tomteinvasion. Sedan finns ju såklart alltid trädgårdstomtarnas befrielsefront.