06 mars 2006

Valmaskin och svampar

Japp, nu har valmaskinerna börjat ploppa upp på nätet som svampar efter regn. Det ligger t.ex. en här. Enligt den är jag främst (fp) med 70 % men sedan är det hugget som stucket mellan (c),(v),(kd),(mp) och (m) på 50%. Sist gnyr (s) med 30%. Detta bevisar alltså att Gollum måste sluta kalla mig sosse, han kan övergå till kappvändade ekokommunist. Kanske är det så att jag inte har några åsikter alls, jag är bara mainstream och grå.

Nå, efter en liten självförtroende boost tänker jag nu bestämma mig för att det beror på att partierna struntar fullkomligt i de frågor jag bryr mig om nu i valet och därför kommer också frågorna i valmaskiner att bli blaha blaha. Eller så är det svårt att placera in en liberalfeministgrönbetygsälskare. Ja, det kör vi på! Att vara komplex låter så mycket bättre än inkonsekvent.

4 Comments:

Blogger Norpan said...

Du blir den första som fâr höra nyheten: jag har ocksâ blivit grönliberal! Var faktiskt en fanatisk miljökämpe i ung âlder, men tâlde aldrig vänsternissarna, sen började jag läsa juridik... Nu i EP har jag fâtt upp ögonen för bâde djurensrätt och miljön. Skrämmande, men det är skönt att du finns där att hâlla i handen när det blir för ensamt.

10:25 fm  
Blogger Norpan said...

Förresten blev jag 80% liberal, jätte borglig och väldigt lite miljöpartist och sosse. Lite sexigare med de europeiskt gröna.

10:30 fm  
Blogger Norpan said...

skrivihop.nu Det gick väl för fort. Jätteborglig.

Sen menade jag att det skulle varit annorlunda med ett Europeiskt grönt parti, som överhuvudtaget inte liknar gnällvänsterbakâtsträvandemiljöpartiet.

10:35 fm  
Blogger MiA said...

Nej, det är inte alls skrämmande. Det är vad som händer när man inser att det finns folk som fokuserar på att bekämpa miljöproblem och inte bara på att vara så jäkla nejtillallting.

Kunde tipsa om att fixa tillbaka finländska medborgarskapet för att kunna rösta på De Gröna i EP-val, men så länge man kan rösta på Cecilia, why bother?

10:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home