06 mars 2006

Mirakelkur!

När jag gick igenom min bloggstatistik märkte jag att de allra flesta som kommer hit efter att ha googlat har problem med öronen och söker bot på nätet... Efter att jag bloggat mitt gnäll kring att jag hade öronkatarr är det nu en källa för de sjuka och hjälpsökande.

Förlåt alla ni som surfat hit för att slippa den eländiga känslan av att vara halvdöv och törna in i folk, nästan bli överkörda eller hela tiden missa mobilsamtal. Känner att jag måste dela med mig en kur: Det behövs en ängels tålamod (det tar några veckor), regelbunden tryckutjämning (håll för näsan, stäng munnen och blås) och nässpray.

Ironiskt nog inser jag nu att ju mer jag skriver öronkatarr på bloggen, desto mer kommer folk att få upp den på google. Ah, the dark side lockar... måste trycka send... men först ändra rubrik från "Förlåt!" till...