10 mars 2006

Frattini är en idiot men Matti räddar dagen!

Det är upprörande att Tyskland bygger barackbordeller inför fotbolls-VM. Det är fruktansvärt att EU-kommissinär Franco Frattini tycker att lösningen på problemet med att kvinnor från östeuropa kommer att tvingas till sexslaveri på dessa bordeller är stränga visumkrav för kvinnor som vill åka till Tyskland under fotbolls-VM. Läs mer på Catrines blogg, hon är en skön feminist som jobbar med HBT-frågor i Europaparlamentet.

När man tappar tilltron till män är det bra att det finns hjältar som ger en hoppet tillbaka. Jag måste bara säga att jag älskar Matti Haapamäki i FCZ/HCZ. Det är så underbart när han ifrågasätter normer i sport på söta sätt hela tiden. Som ikväll (säkert en repris, jag har inte haft tid för att maniskt följa TV sen jag började jobba, så kan det gå!) när hockeytränaren förbjuder bl.a. intimare umgänge med tjejer och Matti får in att det ska gälla killar också.

Nå en kille vars fobier enligt egen utsago är "Ett kommunisktiskt världsherravälde, grabbighet som norm eller fisk till lunch" kan inte vara annat än hyper-OK i min bok!

1 Comments:

Blogger Matti said...

Roligt att höra att du gillar programmet ^^

Det blir mer ifrågasättande i fortsättningen givetvis ;)

8:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home