24 mars 2006

Disturbing...

Skånskans löpsedel idag:
Posten stoppar all distribution av döda djur.

Något som såklart får normala människor att fråga sig hur många döda djur posten egentligen distribuerar dagligen. Samt oss med lite mer livlig fantasi att föreställa oss alla dessa paket i varierande storlekar som åker omkring i landet. Jag vet inte varför jag ser framför mig hur en skrämmande man med skägg (för övrigt mycket lik den ledande bland "the others" i Lost) sitter och packar in döda vovvar och kanariefåglar i presentpapper.

Vem är mer störd: En person som känner att den måste skicka döda djur med posten eller en person som föreställer sig att döda djur skickas inpackade i presentpapper?

1 Comments:

Blogger Norpan said...

skrattar sâ jag grâter, vilken fantastisk bild - mannen som slâr in döda djur. Hoppas att jag slipper mardrömmar.

Du som fyller âr snart kan vara glad, riskerar inte fâ nâgot döttdjur levererat iaf. Grattis!

8:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home